ארה"ב לרוסיה: ישראל תפעל בחופשיות מוחלטת נגד איראן בסוריה

מוטי סבן No Comments on ארה"ב לרוסיה: ישראל תפעל בחופשיות מוחלטת נגד איראן בסוריה

לקראת הפסגה של נשיא ארה"ב ונשיא רוסיה, מצוטט היום דיפלומט מערבי בכיר בעיתון "אל חייאת" | ארה"ב תדרוש נסיגה מלאה של איראן מסוריה | ארה"ב תסכים להמשך שלטונו של אסד | וחופש פעולה מוחלט של ישראל בסוריה ללא שום הגבלה בהסכמה רוסית מלאה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איראן החוצה: העיתון "אל חיאת" פרסם היום (חמישי) ציטוט של דיפלומט מערבי בכיר, בו הוא מדבר מפורשות, כי הפסגה בין טראמפ לפוטין תעסוק בגירוש האיראנים מסוריה, מדובר על הוצאה מלאה של האיראנים בסוריה בהובלת ארה"ב ובתמיכתה של סוריה.

לדברי הדיפלומט:  "ארה"ב תיתן אור ירוק לישראל לתקוף כל נוכחות איראנית בסוריה היכן שיהיה ואיך שישראל תרצה". יש לישראל יד חופשית לפעול בסוריה כרצונה החופשי ללא שום מגבלות מצד ארה"ב ורוסיה.

כמו כן צעען הדיפלומט, כי ארה"ב תעלה את הסוגייה, כסוגייה מרכזית לשלום אמיתי ויציבות במזרח התיכון, ירדן גם מתנגדת נחרצות להתבססות האיראנית בסוריה והיא מאויימת ממנה.

לגבי השלטון של בשאר אל אסד, בארה"ב מבינים כי סוריה לא תתן לו ליפול והם מוכנים לקבל שהוא יישאר בשלטון לאחר שיחזיר את השליטה על כל סוריה. לדבריו, טראמפ ופוטין ידונו בסוגיית דרום סוריה והרצון של ארה"ב לנקות לחלוטין את האזור מגורמי טרור.

ייתכן כי לאחר פגישת טראמפ פוטין, תינתן לישראל אור ירוק לפתוח במבצעים רבים נגד חיזבאללה ואיראן לדחיקתם מסוריה באופן מלא, המצב עלול להדרדר למלחמה מול חיזבאללה בלבנון, אך כפי הנראה ארה"ב תתערב בנקודת זמן זו לטובת ישראל.



0 תגובות